La mirada indiscreta a la postveritat

Josep Espín,

La mirada indiscreta a la postveritat


6a sessió d’El Mirador Indiscret La comunicació en l'era de la postveritat Dijous, 29 de juny de 2017 Consulta Els 10 punts clau Vídeo-Resum de la sessió Vídeo de les exposicions  Les imatges El tema que ha tancat aquesta la darrera sessió d'El Mirador Indiscret abans de l'estiu, ha estat la comunicació en l'era de la postveritat. El 29 de juny, al Palau Robert, hem pogut donar una mica de llum a aquest concepte triat com a terme de l'any 2016 pel Diccionari Oxford. La sessió l'ha moderat Carolina López Nicolau, vocal de la Junta de Govern del Col·legi, que ha iniciat la sessió donant la benvinguda i presentant els ponents. Enric Sierra, director adjunt de La Vanguardia, ha estat el primer a intervenir i ha parlat sobre la postveritat des de la perspectiva d'un mitjà.  El fet que internet permeti que les persones puguin intervenir i realitzar comentaris en relació a notícies és una oportunitat. Però de la mateixa manera, és un risc, donat que deixen la porta oberta a notícies que no són certes i que no són ben intencionades. A continuació Juanjo Duelo, director general de DR Healthcare, ha exposat el seu cas. Davant d'afirmacions realitzades per ells en relació al motiu de les migranyes, afirmacions acompanyades d'estudis científics, la comunitat sanitària respon atacant i basant-se en la falsedat. Sembla que una afirmació, encara que falsa, si està emparada per una gran empresa acreditada, té una major credibilitat que la que pot donar una empresa més petita encara que al darrera de l'afirmació hi hagi un fonament científic. L'única manera de contrarestar això és amb perseverança. Per últim, Conchita Negueruela, directora de 3lemon, ha donat la seva visió com a empresa. Ha començat definint el terme "postveritat" segons la wikipedia: mentira emotiva que describe la situación en la cual, a la hora de crear y moldear opinión pública, los hechos objetivos tienen menos influencia que las apelaciones a las emociones y a las creencias personales.  Depen només de nosaltres el poder indentificar una notícia falsa. També comenta la creació de perfils falsos o de persones que hi  ha al darrera de personatges influents i si això és lícit. I deixa unes qüestions per a la reflexió: hem decidit tolerar la mentida com a  part bàsica de la nostra vida?  o és que ja no sabem distingir ficció de realitat?    [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies