La mirada indiscreta a la comunicació de la indústria musical

Josep Espín,

La mirada indiscreta a la comunicació de la indústria musical


13a sessió d’El Mirador Indiscret Music Inspiration: màrqueting, comunicació i estratègies de la indústria musical

Dijous, 31 de maig de 2018

Consulta: Els 10 punts clau Vídeo de les exposicions Les imatges

El passat dijous, 31 de maig  es va celebrar al Palau Robert la tretzena sessió d’El Mirador Indiscret, sota la temàtica del màrqueting, la comunicació i les estratègies de la indústria musical.

Internet i les plataformes digitals han canviat la forma en què consumim la música actualment. Si abans passava per la compra de vinils, Lp’s, cassets i més tard, cd’s, tot això va canviar amb l’arribada de les noves tecnologies. I si el consum de música ha canviat, també ho ha fet la forma en què grups i artistes distribueixen i promocionen les seves creacions. La relació amb els mitjans i la seva repercussió conviuen ara amb blogs, revistes online i ràdios digitals, amb retransmissions en viu, les plataformes digitals com Spotify, YouTube  i per descomptat amb les xarxes socials. Aquesta sessió la va moderar el vocal de junta de govern del Col·legi, Marc Puig. Marc Isern, director de  Vibracomunicación, a començar la seva ponència destacant els grans canvis que s'han produït amb la digitalització de la indústria musical. Va ressaltar l'aparició i la necessitat de les relacions públiques al seu sector, i va exposar com la relació entre els grups de música i els mitjans han canviat: abans, els músics necessitaven els mitjans de comunicació, però actualment la digitalització ha democratitzat el sector i el focus del sector rau en el músic. Segons Isern, ara tothom pot triomfar sense necessitat d'un mecenes, i els mitjans de comunicació són un vehicle per aconseguir credibilitat davant els programadors que són qui contracten els concerts. Tanmateix, Isern va donar importància a la necessitat de realitzar accions especials perquè la música arribi a un màxim nombre de gent, creant contingut original. Seguidament, Ruben Sierra membre fundador de La Pegatina i estudiant de Publicitat i Relacions Públiques va donar pas a la segona intervenció, on va comentar l'ús preferent de les xarxes socials per la distribució de La Pegatina. Ruben Sierra va explicar que actualment, el músic ha de ser també creador de contingut, i que no pot deixar de banda les seves xarxes socials. Quan ells començaven amb La Pegatina, no tenien diners per pagar publicitat, així que varen trobar en les xarxes socials un recurs per difondre el seu material i generar prescriptors. A més, va explicar com el marxandatge s'ha convertit també en una font d'ingressos important i va destacar la importància de cada concert com a generador d'experiències. Per últim va parlar Tito Ramoneda, president de The Project Barcelona. El ponent va donar importància al fet que la forma de consumir la música avui en dia és completament diferent de fa 10 anys. Va parlar de com abans podíem estar escoltant la mateixa cançó molts de cops i de com ara, al cap de 10 segons, ja volem canviar de cançó (especialment pel que fa als canvis d'emissores de ràdio). Va destacar el valor dels concerts en directe com a forma necessària per aconseguir diners, però també va parlar de com l'augment del fenomen de festivals ha fet perdre molts concerts de gira. Segons Ramoneda, molts artistes els surt més rentable actuar a festivals. Va comentar que, als festivals, els artistes poden arribar a cobrar el mateix que fent cinc concerts de gira. Tanmateix, va comentar que el públic dels festivals té un consum musical diferent, i que en moltes ocasions, els usuaris dels festivals no estan allà per escoltar els músics que hi toquen, sinó perquè busquen l'experiència del festival en si. Per últim, es va donar pas a l’esmorzar del mirador, on els assistents van tenir l’oportunitat de fer networking. Si t’has perdut alguna sessió, tens l’oportunitat de llegir els actes, accedir als 10 punts clau i veure les imatges i vídeo-resums a través dels següents enllaços: #12. Social Media Marketing on Retail! #11. Valors de marca. Marca amb valors. #10. Continguts col·laboratius: el poder de la co-creació a l’era digital #9. Platform revolution!: Les plataformes com a motor d’innovació digital #8. Sponsored Experiences! #7. Design Thinking! #6. La comunicació en l’era de la postveritat #5. Narrativa Transmèdia: una nova manera de comunicar #4. Influencers: Mite o realitat #3. Transformació digital i multicanalitat #2. Ecosistema Start-up: un impuls pel màrqueting del segle XXI #1. David contra Goliat: la comunicació que funciona més enllà de convencionalismes [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies