Estudi sobre l'utilització de Pinterest a Espanya

Albert Rodriguez,

Estudi sobre l'utilització de Pinterest a Espanya


Pinterest és probablement una de les plataformes de mitjans socials més subestimades. Malgrat ser menys popular que Instagram, Facebook, etc., els usuaris a Espanya ascendeixen a més de 7 milions. L'agència TERRITORY Influence va voler conèixer les necessitats i el comportament dels usuaris de la plataforma denominada Pinners i va realitzar una àmplia recerca sobre ells.


Més de 5.000 usuaris espanyols van participar en l'enquesta, la majoria dones, la qual cosa està en línia amb les dades brindades per Pinterest: el grup més nombrós que usa la plataforma està format per dones. A més, la majoria dels usuaris enquestats són millennials, és a dir, persones d'entre 25 i 40 anys.


El 62% dels usuaris utilitza la plataforma amb regularitat. Però què fa que els usuaris la utilitzin amb tanta freqüència?


Els usuaris enquestats van ser unànimes en afirmar que no utilitzen la plataforma només per a buscar continguts d'entreteniment. Utilitzen la plataforma per a descobrir i provar coses noves. De fet, el 60% dels enquestats afirma que Pinterest és una font d'inspiració.


La majoria dels usuaris considera que se sent segura en Pinterest, en comparació amb altres plataformes (92%). Pinterest no els evoca negativitat com altres xarxes socials en les quals es posa l'accent en mostar una „vida perfecta”, la qual cosa sovint fa que els usuaris limitin o deixin d'utilitzar les plataformes en qüestió per la incomoditat que els provoca. Els usuaris de Pinterest saben que en aquesta plataforma els likes no són el més important (89%), la qual cosa és realment valorat per ells.

Els enquestats van descriure a Pinterest com un espai segur per a relaxar-se, sense pressió per ser perfectes (83%) i realment van apreciar l'autenticitat del contingut.


Els Pinners són planificadors i els agrada passar a l'acció, no sols quedar-se en idees. En l'enquesta realitzada per TERRITORY Influence, el 78% dels enquestats va afirmar que Pinterest és un espai on planifiquen els seus futurs projectes vitals, com decorar la seva casa, planificar unes noces o buscar noves receptes.


Què fa que els usuaris de Pinterest passin a l'acció? Principalment:


- busquen noves idees: el 20% dels usuaris cerca en la plataforma idees per a renovar la seva cuina, crear el seu propi estil o descobrir noves receptes

- busquen idees per a guardar: el 14% dels usuaris guarda els seus pins favorits per a tornar a ells en el futur

- trobar coses noves: el 14% passa temps en Pinterest per a trobar noves marques i productes

- consumir contingut: l'11% dels usuaris utilitza la plataforma per a veure contingut

- estar a la moda: l'11% també utilitza Pinteret per a descobrir tendències

Els usuaris de la plataforma també tenen les seves categories favorites de contingut a Espanya i aquestes són: decoració d'interiors (15%), bricolatge (13%) i bellesa (11%).

Els creadors de contingut són una part important de la plataforma. El 34% d'usuaris assegura seguir a creadors en Pinterest, mentre que només el 19% segueix a perfils de marca. Això es relaciona directament amb el tipus de contingut que busquen els usuaris en aquesta plataforma: autèntic, interessant i natiu de la plataforma.






Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies