Internacionalització: creixement i prestigi

Josep Espín,

Internacionalització: creixement i prestigi


La internacionalització aporta creixement, coneixements, competitivitat i prestigi

  Barcelona, 31 de març de 2022. El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest matí una nova sessió d’El Mirador Indiscret, en aquesta ocasió posant la mirada a la Internacionalització en màrqueting i comunicació, per aprofundir sobre els reptes i oportunitats que representa. Mercedes Piera, Consultora en RP i protocol i Coach a MP Public Relations Services ha estat l’encarregada de moderar aquesta sessió que ha comptat amb la participació de Cristina Serradell,  directora de la Unitat de Negoci Internacional d’ACCIÓ; Oscar Iniesta, soci director sènior de LLYC i David Boronat, Executive President de Multiplica. Mercedes Piera ha introduït la sessió i ha donat pas a les intervencions dels participants. Cristina Serradell ha explicat els tres motius principals pels quals una empresa decideix internacionalitzar-se. El primer motiu és créixer. Si una empresa ha de créixer i arribar a més públic necessita sortir a fora. En segon lloc, per diversificar el risc i fer les empreses més resilients. Per últim, per ser més competitius. D’altra banda, ha remarcat que internacionalitzar-se és una inversió a mig termini que requereix d’un muscle financer i s’ha de fer de forma planificada per assumir aquests costos. Ha afegit que és necessari definir una estratègia, realitzar un bon anàlisi intern, saber on volem anar i a través de quins canals i amb quins recursos. Per la seva part Oscar Iniesta ha iniciat la seva intervenció afirmant que la internacionalització és un procés viu que un cop comença no acaba, ja que evoluciona. D'altra banda, per Iniesta  l'empresa ha de tenir una cultura i vocació global, i una missió social. El propòsit enfocat a la internacionalització és clau. Per acabar, ha donat algunes claus per a la internacionalització: Tenir una vocació internacional del negoci;  Disposar d’una aposta corporativa estratègica; Aconseguir unes aliances amb xarxes internacionals; Tenir gent dins l'empresa disposada a sortir a l'exterior. La darrera intervenció ha estat per David Boronat que ha compartit els seus aprenentatges des de la seva experiència. Per Boronat hem de ser conscients que quan t'internacionalitzes ningú no t'està esperant. Si arribes a un mercat on hi ha competència has d’identificar molt bé quin és el teu tret diferencial i específic. Ha parlat també de la importància d'entendre la cultura i la societat del lloc on et trobes per no fracassar, d'aquí la necessitat d'establir-se en el lloc on vols obrir mercat. També ha comentat que s'ha de tenir en compte que hi ha mercats molt tancats en què és millor fer adquisicions i entrar amb socis locals. Finalment, ha destacat la importància de connectar amb els socis en cadascun dels països perquè la relació s’aguanti en el temps i ha afirmat que és necessari construir una relació honesta i de confiança. Aquest Mirador ha servit per confirmar la rellevància que pot tenir per les empreses plantejar-se obrir mercats i apostar per la internacionalització. Catalunya està plena de professionals i empreses amb ADN emprenedor, com els ponents de la sessió d'avui, que serveixen com a exemple a seguir.  [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies