Entrevista a Rosa Romà

Josep Espín,

Entrevista a Rosa Romà


Rosa Romà, degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques i directora de comunicació a l'Hospital i Campus Universitari de la Vall d'Hebron, va realitzar una entrevista a Comunicació 21 per a la cinquena edició de la revista, aquest estiu 2017.

Si vols veure l'entrevista completa, fes clic aquí.

"Som un perfil de país hipster: ens agrada anar per davant i sumar-nos al canvi"- Amb aquestes paraules, Rosa Romà va obrir l'entrevista de Comunicació 21, on el paper del Col·legi respecte a la professió, l'evolució del sector cap als mitjans digitals i l'emprenedoria catalana del món de la publicitat i el màrqueting van destacar com a punts clau de la conversa.

Rosa Romà comenta que el Col·legi de Publicitaris ha jugat un paper clau durant la crisi, essent un centre d'atracció de talent i generador de networking. De fet, destaca que han sorgit diversos projectes fruit de les trobades professionals entre membres de la institució. A més, defensa la participació activa de tots els professionals en els Premis Impacte on per primer any, fossin col·legiats o no, podien votar les propostes més innovadores.

D'altra banda, Romà assegura que malgrat la transició dels mitjans al món digital cap mitjà morirà, perquè cadascun té un rol específic."No hi ha cap mitjà que vingui a matar els altres, sinó que cada vegada més les estratègies comunicatives són més professionals, més complexes i més capilaritzades", confirma. Això sí: aquestes estratègies de comunicació i de màrqueting s'hauran de reajustar per adaptar-se a la proliferació de canals i el canvi de valors del sector, així com els perfils i les metodologies de la professió.

Per a concloure l'entrevista, la degana del Col·legi parla sobre Catalunya com "una nació start-up", on l'emprenedoria ha estat el "nervi" del progrés, fet que ha originat nous projectes i agències d'iniciatives digitals revolucionàries. Anys enrere, segons Romà,  l'entorn de la comunicació estava molt marcat per grans agències internacionals, i molts emprenedors i visionaris catalans van acabar venent les seves empreses o primers projectes. Actualment però, creu que les noves empreses s'han adaptat millor que les multinacionals que hi havia a Barcelona, fent possibles molts altres projectes en paral·lel a les multinacionals.

 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies