#ELMIRADOR: LA CREACIÓ DE CONTINGUTS EN CATALÀ ÉS UN NÍNXOL D'OPORTUNITATS PER ALS INFLUENCERS

Adrià Fernàndez,

#ELMIRADOR: LA CREACIÓ DE CONTINGUTS EN CATALÀ ÉS UN NÍNXOL D'OPORTUNITATS PER ALS INFLUENCERS


El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest dimarts 12 de desembre una altra sessió mensual d'El Mirador, l’última de l’any, que ha posat la seva mirada en la creació de narratives audiovisuals en català sota el títol “Del comandament a l’stream”.


El debat ha estat moderat per Adrià Barrio, director general de l’agència Giny Comunicació i membre de la Junta de Govern del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, i ha comptat amb la participació com a ponents de Jordi Font , CEO i director de Crisàlide; Cristina Villà i Font, directora d'innovació, recerca i estratègia Digital de 3Cat; i Gerard Romero, periodista, streamer i fundador de JIJANTES.


Jordi Font, ha començat la seva intervenció destacant la importància de la creació d’una comunitat, així com de posar el focus en la nova i necessària categoria d’influencers catalans per tal de fer que aquest talent pugui créixer. Les empreses han d’entendre que els perfils dels creadors són molt diferents i se’ls ha de donar llibertat, a l’hora que assessorament, perquè puguin desenvolupar tot el seu potencial. Font també ha destacat com a punt clau el control de la salut mental per gestionar adequadament les emocions i la fama.


Per la seva banda, Cristina Villà, ha iniciat la seva ponència ressaltant que 3Cat vol ser la gran porta d’entrada pels continguts d’entreteniment en català, així com de la producció i la creació d’aquests continguts. Es pretén oferir un ampli ventall de continguts a través d’una plataforma que ha de ser una gran eina de país. Villà ha destacat que en un sol mes de vida la plataforma té més de 600.000 usuaris registrats i ha fet referència a la sostenibilitat, la diversitat de produccions i la creació de nous continguts, com alguns dels principals reptes de futur en els quals ja estan treballant. La ponència ha acabat destacant la importància dels videojocs com una eina de cultura i un espai cap a on portar els continguts en català.


En la darrera intervenció, Gerard Romero ha volgut destacar el seu origen professional a la ràdio tradicional, fins que va decidir apostar per Twitch, una plataforma on va veure l’oportunitat de crear comunitat a partir dels seguidors que tenia a altres xarxes socials. Romero ha ressaltat que una de les claus del seu èxit va ser la constància inicial en aspectes com l’aportació constant d’informació i les connexions permanents. Actualment n’hi han molts streamers, per tant el més rellevant és ser constant, original i molt professional, una fórmula que ha portat JIJANTES a ser el canal esportiu més vist a tot el món. D’altra banda, Romero també ha fet referència a la importància de la gestió de l’èxit, perquè és complicat acceptar com pot afectar a alguns aspectes de la vida personal.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies