#El Mirador : Com es guanyen unes Eleccions? - 10 punts clau

Albert Rodriguez,

#El Mirador : Com es guanyen unes Eleccions? - 10 punts clau


Barcelona, 6 de juliol de 2023. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest matí una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en el màrqueting i la comunicació política. El debat ha comptat amb la participació de Jordi Martí, Cap de Campanya de Junts per Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona, Tolo Moya, Director de Comunicació d’ERC i  Juan Milián, Coordinador General d'Estratègia i Comunicació del PPC; i  ha estat moderat per Alba Roig, Vicedegana de Comunicació i Relacions Públiques de l’entitat.


Aquests són els 10 punts clau extrets de la sessió: 


  • La importància de la bona coordinació entre el candidat i l’equip de campanya és l’eix clau perquè els partits aconsegueixin els seus objectius en matèria de comunicació.
  • Els caps de campanya i comunicació han de tenir molt present com és el candidat, les seves fortaleses i febleses.
  • No és el mateix treballar per consolidar un candidat jove amb perspectives d’un llarg recorregut, que un candidat que amb una dilatada trajectòria però amb un to, missatge i manera de fer consolidades.
  • L’èxit de la campanya d’un partit polític no passa necessàriament per guanyar les eleccions, perquè els objectius poden ser diferents.
  • És imprescindible que els equips defineixin clarament un objectiu realista, ja que l’ambició pot jugar en contra.
  •  Es clau tenir controlats tots els aspectes al voltant d’unes Eleccions, per transmetre els missatges previstos del teu candidat, però que alhora debilitin els rivals directes.
  • Les estratègies de comunicació i màrqueting en política són molt semblants a les que poden executar les agències i les marques.
  • En comunicació política el producte sempre són persones, amb sentiments propis i opinions, les quals poden posar en dubte l’estratègia que plantegi un cap de campanya.
  • Un tret diferencial de la comunicació política és la gestió constant de crisis fruit de la immediatesa dels fets en política. “L’estratègia que has plantejat i funciona avui, demà pot quedar obsoleta perquè els esdeveniments en política marca el ritme”.
  • El repte principal a curt termini dels partits polítics és arribar als targets més joves a través de les xarxes socials, sobretot a través dels influencers, que tenen capacitat d’influència sobre aquests tipus de perfils.

Gràcies a tots els ponents per participar i la Generalitat per cedir-nos el Palau Robert

Ens veiem al msegüent Mirador!

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies