"El boom de la publicitat"

Josep Espín,

"El boom de la publicitat"


El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950 Museu del Disseny Del 14-12018 al 31-03-2019

Inauguració: dijous, 13 de desembre, a les 19.30 h Entrada gratuïta els dies, 13, 14, 15 i 16 de desembre.

A partir del 14 de desembre de 2018 i fins el 31 de març del 2019 al Museu del Disseny podreu veure l’exposició “El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950”.

Comissariada per Pilar Vélez, la mostra fa un recorregut, des del final del segle XIX fins a mitjan segle XX, per la publicitat comercial gràfica dedicada especialment a la difusió de productes d’ús quotidià: alimentaris, vins i caves, farmacèutics, d’higiene i perfums, tabac, maquinària, entre altres. Més enllà dels populars cartells de paper la publicitat adoptà altres suports com la llauna, el cartró i la rajola ceràmica, un fet que va contribuir a una difusió més gran dels productes anunciats, sobretot en els establiments comercials, damunt dels taulells, als aparadors de les botigues o a les façanes.

El Boom de la Publicitat vol acostar a tots els públics aquests reclams publicitaris, tan populars en el seu moment, concebuts originàriament com un producte efímer i que avui han assolit la consideració de patrimoni cultural per la seva dimensió comunicadora, artística i social.

Paral·lelament a l'exposició, es durà a terme conferències gratuïtes relacionades amb la publicitat:

15.01.19, 19 h. Conferència:

Icones publicitàries, imatges d’un temps analògic i “políticament incorrecte”.

Pilar Vélez, Comissària de l’exposició i Directora del Museu del Disseny

22.01.19, 19 h. Masterclass: La creativitat. Lluís Bassat,publicitari.

19.02.19, 19 h. Taula rodona:

Curiosos, col·leccionistes i coneixedors de la primera publicitat moderna. Santi Barjau (historiador de l’art), Mateu Llinàs (col·leccionista), Víctor Oliva (dissenyador gràfic i col·leccionista) i Núria Sadurní (historiadora i museòloga). Modera: Pilar Vélez.

26.02.19, 19 h. Conferència:

El cronista imaginari, col·leccions de disseny gràfic.

Albert Isern, dissenyador gràfic i col·leccionista.

05.03.19, 19 h. Conferència:

Com ens parlen els mitjans publicitaris?

Més informació fent clic aquí

[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies