Creativitat i tecnologia, claus en l’evolució del màrqueting i la comunicació

Josep Espín,

Creativitat i tecnologia, claus en l’evolució del màrqueting i la comunicació


Barcelona, 30 de juny de 2022. Avui hem celebrat la darrera sessió d’El Mirador Indiscret abans de les vacances d’estiu. Sota el títol “De Gutenberg al Metavers” hem volgut fer una reflexió sobre el sector del màrqueting i la comunicació, veure d’on venim, on estem i cap a on anem. Per fer-ho, hem comptat amb Agustín Elbaile, president de l’Academia de la Publicidad; Carlota Suriol, Global Marketing Planning and Coordination Manager de Vueling Airlines i Jimena Tormo, creative (XR Content and Metaverse) a Visyon, en una sessió moderada per Sonia Doménech, sòcia-directora Comunicació Corporativa a Roman. Sonia Doménech ha iniciat l’acte donant la benvinguda i fent una introducció en què ha fet un repàs de com ha evolucionat la forma de comunicar-nos i relacionar-nos. Un inici dominat per les campanyes de publicitat en els mass media. Amb un present marcat per les xarxes socials, on, afirma, el millor és potenciar els posts que de forma orgànica tenen bons resultats, ja que aquests són els que connecten amb la plataforma i on ens hem de centrar per crear continguts atractius per a l’audiència. I amb un futur que ja deixa veure canvis en les plataformes com poder fer pagaments amb criptomonedes o la prova de noves tipologies d’anuncis. A continuació ha pres la paraula Agustín Elbaile. En la seva intervenció ha parlat sobre la publicitat que es feia als anys 60-90, que es movia entre la gràfica i la televisió. És a partir del 2000, amb l’arribada de la tecnologia, quan es comencen a veure canvis i on les agències clàssiques comencen a innovar, incorporant a l’equip creatiu una persona de tecnologia. És el moment en què ell s’adona que, quan el factor humà de la creativitat fa un match amb la tecnologia, el resultat és esplèndid i és l’única manera de funcionar. Carlota Suriol ha parlat des de la seva experiència a Vueling amb la pandèmia com a marc de fons. Amb el tancament de fronteres i el confinament la gent va deixar de viatjar. Van haver de canviar la forma de treballar, digitalitzar-se i adaptar-se. També la seva comunicació, que el 2021, en un moment d’incertesa, es planteja de forma molt diferent de tot el que havien fet anteriorment. Una campanya amb un to i uns missatges diferents dels que estaven acostumats, però que va tenir molt bons resultats i de la que se senten molt orgullosos perquè tots van remar en la mateixa direcció. Finalment, Jimena Tormo ens ha parlat del futur i del paper que el Metavers hi jugarà. Ha començat compartint la definició que John Riccitiello, CEO Unity Technologies, fa del Metavers com “la següent generació d'Internet que sempre és en temps real, en la seva majoria en 3D, en la seva majoria interactiva, en la seva majoria social i en la seva majoria persistent”. Per a Jimena, estem intentant definir un fenomen que encarà està en construcció. Arribar on estem ara ha estat possible gràcies a diferents factors, entre els quals hi ha els grans avenços tecnològics que es produeixen en paral·lel i que contribueixen a la convergència entre el món físic i el virtual. També gràcies a les comunitats virtuals, heretades del web 2.0 i liderades per les generacions més joves (GenZ + Alpha i Millennials). Per acabar ha mostrat com els esdeveniments virtuals i les plataformes custom s'han convertit en l'estratègia de marca per excel·lència del “protovers”.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies