Camins paral·lels, per Xavier Mitjavila

Josep Espín,

Camins paral·lels, per Xavier Mitjavila


La setmana passada ja anticipàvem el que finalment ha succeït. Ja tenim el Decret llei que regula els nous ERTOs. Publicat al BOE just el dia abans que acabés el termini, amb el temps just de llegir la lletra petita, interpretar el text, prendre decisions i comunicar-les als treballadors. Tot al darrer minut. Hem tingut tres llargs mesos per a fer les coses com caldria, però finalment ho fem tot al darrer minut. Sovint lleis i realitat transiten per camins paral.lels. I això em fa pensar en un parell de casos on aquests camins sembla que només es trobaran a l’infinit. El primer d’ells és el cas d’Uber. Un servei posat a disposició dels consumidors que el van acollir amb molt d’éxit i va créixer a les principals ciutats amb molta rapidesa. Una appli guanyadora, uns drivers que sovint ho eren a temps parcial i complementaven els seus ingressos dedicant un temps a aquesta activitat i un consumidor satisfet pel servei i el preu. Un servei que va ser denunciat, que va tenir una vaga de taxistes en contra i que finalment ha desaparegut dels nostres carrers per una llei. L’altre  cas és el de Glovo. El mateix èxit amb una appli i oferta excel.lents, i uns riders interessats a dedicar-hi unes hores al dia a canvi d’un sou i unes cobertures socials més o menys justos. Un servei també denunciat i que aquesta setmana el Tribunal Suprem pot haver sentenciat a mort declarant que els riders no són autònoms i que l’empresa els haurà d’integrar dins la seva estructura, en contra de l’opinió del Tribunal de Justícia de la UE. Quan en altres indrets del món aquestes iniciatives estan funcionant sense traves legals i és evident que un dia, ens agradi o no, el món serà així, no seria millor anticipar-ho i fer lleis per a que tothom hi sortís guanyant? Fins quan posarem portes al camp?
Xavier Mitjavila va iniciar la seva carrera professional a Danone on va ser Director de Màrqueting a Portugal, Itàlia, França i Espanya. Després d’aquesta etapa va arribar a Danone Itàlia com a director general. Així, Mitjavila ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en la companyia làctia abans d’entrar a JDE a l’abril de 2013. Jacobs Douwe Egberts (JDE) és una multinacional alimentària, que es defineix com “la major companyia del món dedicada únicament al cafè” i compta amb marques molt populars a Espanya, com Café Marcilla, Saimaza o càpsules de cafè L’Or i infusions com Hornimans. A JDE ha estat general Manager a Espanya, Europa del Sud i després França. Més informació a http://xaviermitjavila.com/
Col·laboració amb el Col·legi: Xavier Mitjavila  |  Mitja Vida
[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies