“Publicidad contagiosa: Claves creativas del marketing viral” – Silvia Sivera

Josep Espín,

“Publicidad contagiosa: Claves creativas del marketing viral” – Silvia Sivera


Silvia Sivera, doctora per la URL, màster en Societat de la Informació i el Coneixement per la UOC, i llicenciada en Ciències de la Informació (Publicitat i Relacions Públiques) per la UAB, elabora aquest llibre sorgit de la seva tesi doctoral, guardonada amb el VI premi Prat Gaballí del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, al millor treball d’investigació en l’àmbit publicitari.

El passat dimecres 28 d’octubre, va tenir lloc al seu càrrec, una xerrada sobreles claus creatives de la publicitat viral, en la que ens va parlar de la publicitat contagiosa, ampliada i formalitzada a "Publicidad contagiosa: Claves creativas del marketing viral". 

Les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) van fer possible el salt exponencial cap a la publicitat viral i en conseqüència, a un canvi de magnituds sense precedents: els continguts comercials passaven a ser compartits a escala planetària, a la velocitat d’un clic.

Aquest llibre es centra en detectar les claus creatives comuns que van detonar el contagi de 651 vídeos publicitaris entre els usuaris de les xarxes socials.  A partir d’una fórmula composada per drivers creatius es formalitza una base inspiradora per crear publicitat altament contagiosa.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies