Les Xarxes Socials i el FCB

Josep Espín,

Les Xarxes Socials i el FCB


El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya adverteix dels riscos que comporta la gestió dels nous entorns digitals

Barcelona, 18 de febrer de 2020

Arrel de la polèmica sorgida amb la suposada contractació d’una consultora d’anàlisi digital de dades per part del Futbol Club Barcelona, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya fa públic aquest comunicat per tal d’expressar el seu posicionament sobre aquest tipus de pràctiques.

Així, es vol deixar constància que les xarxes socials aporten noves oportunitats, però també impliquen una sèrie de riscos que cal conèixer i dominar per no traspassar els marcs legals. De la mateixa manera, la transparència i la honestedat a l’entorn online ha de ser una exigència ètica de primer nivell.

Des del Col·legi es recalca la necessitat de respectar el Codi Deontològic Professional i dur a terme una comunicació publicitària respectuosa i amb continguts veraços. Per tal d’evitar aquest tipus de polèmiques cal que siguin professionals acreditats els que gestionin aquest entorn digital per no caure en errors i treure el màxim profit de la nova comunicació.

En aquest sentit, Àlex Marquina, Vicedegà del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha assegurat que “la relació entre ètica, reputació online i responsabilitat social crea un cercle virtuós i no s’entén una sense l’altra”

“Les grans marques han de saber monitoritzar els resultat de les seves accions i a partir d’aquí aplicar les millores de funcionament que es considerin necessàries. L’ètica ha de conduir l’acció a xarxes. La creació de bots o perfils falsos que juguin a favor de la marca o bé manipulin l’audiència, va en contra d’aquesta ètica, i acaba produint un efecte contrari a l’esperat inicialment.

El concepte de marca ètica cada cop agafarà més volada. La combinació de principis ètics i professionalitat ha de ser la garantia d’avançar en aquest camí.

Per a aclariments o petició d’entrevistes, podeu contactar amb:

Cristina Gibert Telf. 669864037 Marc Puig Telf. 619289005

[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies