L'Activació per Veu és el Futur

Josep Espín,

L'Activació per Veu és el Futur


Segons apunten les dades i tendències actuals, no hi ha cap mena de dubte que el futur serà activat per la veu. Quan parlem d’activació per veu, ens referim a la tecnologia que es basa en el reconeixement de la veu, que permet als usuaris utilitzar el llenguatge oral per realitzar diverses funcions com ara fer alguna cerca o utilitzar aplicacions mòbils, entre d’altres. Aquesta tendència ja forma part del nostre dia a dia, aleshores, quins són els passos que hauríem de seguir per dur a terme les nostres estratègies de màrqueting i negoci? IProspect i Dentsu Aegis Network han elaborat un estudi centrat en Espanya per tal de conèixer com s’està comportant el mercat amb aquesta tendència cap a la Cerca per Veu. Per realitzar la investigació, han recollit les opinions de més de mil individus de 16 anys o més, que viuen a Espanya i tenen Smartphone. Algunes dades:
  • Un 55,2% dels entrevistats afirma haver utilitzat alguna vegada l’assistent de veu d’algun dels seus dispositius d’accés a Internet.
  • El major ús de l’assistent de veu es fa des del mòbil, que concentra el 91% dels usos.
  • Un 13,2% ho utilitza a diari, i més de la meitat dels entrevistats reconeix que ho fa com a mínim un cop a la setmana, especialment per buscar informació (55,9%).
  • Un dels principals avantatges és la rapidesa i l’estalvi de temps (56,1%), així com la comoditat (33,5%).
  • Un dels 18,5% dels usuaris coincideix en què la tecnologia no respon correctament o no interpreta correctament les ordres dels usuaris.
  • Un 68% dels usuaris confirma que utilitzarà assistents virtuals en un futur pròxim.
  • Un 23,7% dels entrevistats declara que és molt probable que canviï el seu telèfon per un amb més funcionalitats disponibles amb l’assistent de veu.
  • Un 60% dels entrevistats sol·licita millorar l’experiència d’ús personalitzant l’assistent de veu segons els gustos de cada individu.
És evident que els usuaris estan predisposats a utilitzar l’assistent de veu i, de fet, volen fer-ho encara més. Així, IProspect presenta un seguit de consells per tal que les marques no es quedin enrere amb aquesta tendència:
  1. Tenir llesta la pàgina web
  2. Long Tail, més present que mai
  3. Cerques locals i Voice Search
En el següent enllaç podeu llegir l’article sencer per saber més dades sobre aquesta tendència i aprofundir en els consells d’IProspect.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies