La mirada indiscreta al marketing infantil

Josep Espín,

La mirada indiscreta al marketing infantil


17a sessió d'El Mirador Indiscret Canvis en el màrqueting infantil dels últims anys Dijous, 31 de gener de 2019 Consulta 10 principals conclusions Vídeo resum Les imatges

Celebrada una altra jornada del Mirador Indiscret, en aquesta ocasió dedicada als canvis que s'han produït en el màrqueting infantil en els darrers anys.

Per fer-ho hem comptat amb la participació de Jorge Esteve, Director de The Modern Kids & Family Barcelona, Anna Gago, Brand Manager a Penguin Random House i Sergio García, CEO i Co-founder de Petoons Studio. El moderador en aquesta ocasió ha estat Antonio Traugott, director general del Col·legi.

Parlar del màrqueting infantil implica endinsar-nos en aspectes rellevants sobre la infància. Jorge Esteve ens ha donat llum en aquest sentit, explicant-nos que la infància d'avui és prescriptora, heterogènia, és més madura, 100% tecnològicahiperinformada i té criteris exigents. Els nens han esdevingut Decision Makers, els nous models familiars els cedeixen espai per a la presa de decisions. Estan hiperinformats i per tant amb capacitat d'assessorar.

A l'hora de construir el seu discurs es basen en raons fonamentals pels pares vinculades a la seva seguretat, la seva salut, la seva educació i la seva felicitat. I quan tot això falla, recorren al PESTER POWER: habilitat dels nens per demanar als seus pares alguna cosa fins a l'esgotament.

Les marques arriben als nens a través del branded content, estant on ells estan i parlant el seu llenguatge: el del joc i la imaginació i el de l'amistat.

Per la seva banda, Anna Gago ens ha parlat del canvi de model i de les regles de joc. Actualment les marques analitzen constantment i a partir d'aquí generen un producte. D'igual forma, si tens una idea, l'has de fer realitat en poc temps perquè d'una altra manera, el moment d'aquella idea passarà.

S'ha de tenir en compte que el consumidor és el rei i és clau saber quins són els seus interessos i quin producte li puc oferir que s'ajusti a aquesta necessitat.

Per al sector editorial és important buscar la forma de connectar amb el públic infantil a través de llibres de trucs o ambientats en el joc del moment. S'ha de saber què consumeix el públic infantil: ells són els consumidors del futur.

En relació al màrqueting editorial també s'han produït canvis. Les editorials ja no són necessàries per fer la campanya inicial, l'autor ja té el seu públic. El que han de fer és actuar d'amplificadors i veure com sumar i afegir audiència.

Avui dia és preferible fer un producte per un nínxol que espera aquest producte que no un per a un públic ampli. El producte s'ha d'adaptar a cada necessitat.

L'última intervenció ha anat a càrrec de Sergio Garcia que ha explicat el perquè del naixement de Petoons. El fet és que el nen davant de les tauletes queda aïllat en la seva bombolla. Petoons ofereix la possibilitat de jugar en família. Play together. Això només va ser el principi i els canvis s'han anat produint sobre la marxa.

Ha parlat de la importància d'identificar els influencers. Són rellevants perquè generen contingut i perquè la resposta de la comunitat és una font d'informació a tenir en compte per a obtenir element de millora. El producte per tant, canvia i es modifica constantment.

Per acabar, ha destacat la importància del transmèdia. O ets transmèdia o no sobrevius. Els nens són multicanal.

Un cop finalitzades les intervencions s'ha donat pas al debat per acabar la sessió amb l'esmorzar/networking.

[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies