La mirada als Xatbots: la interacció amb els usuaris

Josep Espín,

La mirada als Xatbots: la interacció amb els usuaris


25a sesió del Mirador Indiscret XatBot: la interacció amb els usuaris Dijous, 28 de novembre de 2019. Consulta 10 principals conclusions  Video resum  Les imatges

Avui ha tingut lloc la nova edició del Mirador Indiscret. Aquest cop, centrada en el funcionament dels Xatbots i la interacció amb els usuaris. Hem escapat del tòpic de què els xatbots es dediquen únicament al servei atenció al client i hem posat sobre la taula la gran quantitat d'avantatges que ofereixen en el servei personalitzat a l'usuari.

En aquesta ocasió hem comptat amb la moderació d'en Maties Ramos, membre del consell executiu d’expansió, transformació digital, màrqueting i comunicació del Col·legi, qui ha presentat la sessió i als tres ponents d'avui; en Juan Antonio Robles, cofounder i vicepresident d'Adsmurai, l'Alberto Linares, cofounder i Innovation Manager a Everywoah i la María-Jesús Alonso, del departament de màrqueting de la UOC.

Tots tres ponents han exposat les utilitats dels xatbots en diferents sectors i amb diferents objectius i han puntualitzat tant la situació actual d'aquest servei com la tendència a futur que s'espera del seu ús.

El primer a realitzar la seva ponència ha estat en Juan Antonio Robles, qui s'ha centrat a donar valor i protagonisme a la relació entre l'usuari i l'empresa i ha destacat els avantatges mutus que proporciona l'ús d'aquest software.

L'Alberto Linares, d'everywoah, ha presentat la segona ponència de la sessió oferint-nos un punt de vista diferent i innovador. Gràcies a l'ús d'exemples i casos de la seva empresa ha destacat la força de la narrativa i les experiències multiplataforma per tal de generar experiències d'alt valor en els usuaris.

Ha conclòs la sessió la María-Jesús Alonso, de la UOC. En aquesta ponència ha traslladat el concepte dels xatbots a un sector més formal com ho és el de l'oferiment de serveis d'una universitat. A la vegada que els xatbots poden servir d'ajuda creant un contacte més proper i personalitzat, encara es dóna en els usuaris la persistent voluntat d'interactuar amb una persona i no pas amb un robot.

Un cop acabada la sessió, s'ha obert un torn de preguntes on els assistents han traslladat els seus dubtes i inquietuds respecte del què el món tecnològic i l'ús de xatbots poden arribar a suposar en una societat cada cop més connectada.

[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies