Fighting Covid | Com afecta al sector la situació actual

Josep Espín,

Fighting Covid | Com afecta al sector la situació actual


ESCOLTA L'ÀUDIO DEL DEBAT AQUÍ!

Les marques que han apostat per la RSC són les que sortiran abans de la crisi El Col·legi de la Comunicació i el Màrqueting de Catalunya ha organitzat Fighting Covid, un debat online per anticipar com afectarà la crisi del Covid-19 als diferents actors de la indústria publicitària. Barcelona, 9 d'abril de 2019. Aquest dimecres a la tarda va tenir lloc el debat online Fighting Covid, organitzat pel Col·legi de la Comunicació i el Màrqueting de Catalunya, que va ser moderat per Sergi Nebot, director de la Revista Control. Durant una hora de debat els ponents van coincidir en que les crisis són sempre una oportunitat per a comunicar. La història ens explica que les marques que han seguit comunicant en temps de crisi, n’han sortit reforçades. Ara, segons aquests experts, el repte afegit és comunicar la part més humana de la marca, a causa del particular caràcter d’aquesta crisi. “Les marques no han de ser oportunistes, s’ha de veure com poden ser solidàries amb el seu públic”, apuntà el director executiu creatiu de Full Circle Karma, Enric Nel·lo. “Ens haurem de reinventar tots i en conseqüència també les marques. Cauran les frivolitats. Les marques de veritat, que han formulat i mantenen un propòsit, honestes, que comuniquen i es mouen en una sola direcció, sobreviuran. L’oportunitat és que la nostra relació amb les marques canviarà molt. Ja no estarem en el modus “què m’ofereix aquesta marca” sinó “què ofereix aquesta marca a la societat”. En el mateix sentit, el director de l’àrea de Promoció i Estratègia de Marca de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Àlex Marquina, assenyalà que “a totes les marques que han treballat a fons la RSC -les marques que han apostat per ser creïbles-, els serà més fàcil sortir de la crisi, ja que partiran d’una posició més avançada que els seus competidors”. Aquesta fou una de les tesis que van centrar el debat. Sobre com i què es consumirà després d’aquesta crisi de tots els sectors del mercat, Eduard Amiel, director general de Carat Barcelona, afegí que “estem experimentant molts canvis de consum, haurem d’ajudar les marques a identificar nous públics. Caldrà procedir a una reorganització de les prioritats, de manera que coses que fins fa poques setmanes pensàvem que eren un bé essencial, ara les podrem posposar, i evidentment s’haurà produït un avanç brutal en l’ús de les tecnologies”.   La paradoxa Les audiències i el consum de publicitat en aquests temps també centraren part del debat. La paradoxa és que en temps de gran augment del consum de televisió, la inversió publicitària ha caigut en picat. Segons Pablo de Porcioles, director adjunt de Godó Strategies, “durant les primeres setmanes les úniques trucades que teníem eren de clients cancel·lant campanyes i passat aquest shock, a poc a poc hi ha hagut empreses que han anat publicitant missatges; primer els institucionals però també després missatges de producte, en ritme creixent”. I en aquest sentit, Àlex Marquina afegí: “S’està evidenciant que les marques que aposten per fer publicitat, obtenen una notorietat molt superior als temps normals”. Eduard Amiel des del seu punt de vista d’agència de mitjans, apuntà: “el nostre deure com a sector és seguir estant a prop dels nostres anunciants, veure de prop com canvien els hàbits dels consumidors, quins mitjans consumeixen, amb l’objectiu d’ajudar-los a prendre decisions. És primordial centrar-se en l’àmbit estratègic per convèncer les marques que hi ha una oportunitat de comunicar en temps de crisi, fins a retornar a la nova normalitat.”  
 
[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies