Fighting Covid | Com afecta al sector la situació actual

Josep Espín,

Fighting Covid | Com afecta al sector la situació actual


ESCOLTA L'ÀUDIO DEL DEBAT AQUÍ!

Les marques que han apostat per la RSC són les que sortiran abans de la crisi El Col·legi de la Comunicació i el Màrqueting de Catalunya ha organitzat Fighting Covid, un debat online per anticipar com afectarà la crisi del Covid-19 als diferents actors de la indústria publicitària. Barcelona, 9 d'abril de 2019. Aquest dimecres a la tarda va tenir lloc el debat online Fighting Covid, organitzat pel Col·legi de la Comunicació i el Màrqueting de Catalunya, que va ser moderat per Sergi Nebot, director de la Revista Control. Durant una hora de debat els ponents van coincidir en que les crisis són sempre una oportunitat per a comunicar. La història ens explica que les marques que han seguit comunicant en temps de crisi, n’han sortit reforçades. Ara, segons aquests experts, el repte afegit és comunicar la part més humana de la marca, a causa del particular caràcter d’aquesta crisi. “Les marques no han de ser oportunistes, s’ha de veure com poden ser solidàries amb el seu públic”, apuntà el director executiu creatiu de Full Circle Karma, Enric Nel·lo. “Ens haurem de reinventar tots i en conseqüència també les marques. Cauran les frivolitats. Les marques de veritat, que han formulat i mantenen un propòsit, honestes, que comuniquen i es mouen en una sola direcció, sobreviuran. L’oportunitat és que la nostra relació amb les marques canviarà molt. Ja no estarem en el modus “què m’ofereix aquesta marca” sinó “què ofereix aquesta marca a la societat”. En el mateix sentit, el director de l’àrea de Promoció i Estratègia de Marca de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Àlex Marquina, assenyalà que “a totes les marques que han treballat a fons la RSC -les marques que han apostat per ser creïbles-, els serà més fàcil sortir de la crisi, ja que partiran d’una posició més avançada que els seus competidors”. Aquesta fou una de les tesis que van centrar el debat. Sobre com i què es consumirà després d’aquesta crisi de tots els sectors del mercat, Eduard Amiel, director general de Carat Barcelona, afegí que “estem experimentant molts canvis de consum, haurem d’ajudar les marques a identificar nous públics. Caldrà procedir a una reorganització de les prioritats, de manera que coses que fins fa poques setmanes pensàvem que eren un bé essencial, ara les podrem posposar, i evidentment s’haurà produït un avanç brutal en l’ús de les tecnologies”.   La paradoxa Les audiències i el consum de publicitat en aquests temps també centraren part del debat. La paradoxa és que en temps de gran augment del consum de televisió, la inversió publicitària ha caigut en picat. Segons Pablo de Porcioles, director adjunt de Godó Strategies, “durant les primeres setmanes les úniques trucades que teníem eren de clients cancel·lant campanyes i passat aquest shock, a poc a poc hi ha hagut empreses que han anat publicitant missatges; primer els institucionals però també després missatges de producte, en ritme creixent”. I en aquest sentit, Àlex Marquina afegí: “S’està evidenciant que les marques que aposten per fer publicitat, obtenen una notorietat molt superior als temps normals”. Eduard Amiel des del seu punt de vista d’agència de mitjans, apuntà: “el nostre deure com a sector és seguir estant a prop dels nostres anunciants, veure de prop com canvien els hàbits dels consumidors, quins mitjans consumeixen, amb l’objectiu d’ajudar-los a prendre decisions. És primordial centrar-se en l’àmbit estratègic per convèncer les marques que hi ha una oportunitat de comunicar en temps de crisi, fins a retornar a la nova normalitat.”  
 
[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies