Estudi AMES

Josep Espín,

Estudi AMES


Segons l’estudi AMES (Associació de Màrqueting d’Espanya), el 2017 és el tercer any consecutiu que creix la inversió en màrqueting. El informe d'AMES és el primer arreu del món que mesura l'impacte econòmic del màrqueting a un país concret. La notícia ha estat acollida amb entusiasme pel sector. En el 2013, la inversió va arribar al seu punt més baix amb 25.772 milions, i ara, tres anys després, torna a superar la barrera dels 30 milions, amb 30.569 milions, quantitat que representa el 2,7% del PIB. No obstant això, aquesta inversió, segueix estant per sota de la xifra del 2010 (33.002 milions d'euros), any en el qual va començar el descens. Per àrees o partides, a aquest percentatge contribueixen amb un 2,4% la publicitat, comunicació i promoció; amb un 2%, la inversió en preu o descomptes; amb un 0,7%, la marca i relacions amb clients; i amb un 0,3%, la recerca de mercats i la consultoria de màrqueting. De les cinc partides citades en les quals es divideix la inversió general en màrqueting, la més gran és la de publicitat, comunicació i promoció, que representa el 60,5% del total, i que en 2016 va créixer un 3,9%. En la presentació de l'informe han realitzat una estimació dels resultats de cara a 2018. S'estima que serà un exercici positiu per a la inversió en màrqueting, amb un creixement superior al 3% anual, aconseguint els 31.600 milions d'euros. El grup de treball que col·labora amb l'estudi AMES està coordinat per l'Associació de Màrqueting d'Espanya, i compost per GFK, Scopen, Infoadex, IRI, Academia de la Publicidad i Aneimo/Aedemo. Pots consultar l’estudi complet aquí.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies