EL TALENT CREATIU NO ESTÀ EN PERILL PERQUÈ LA IA GENERATIVA NO TÉ CRITERI PROPI

Adrià Fernàndez,

EL TALENT CREATIU NO ESTÀ EN PERILL PERQUÈ LA IA GENERATIVA NO TÉ CRITERI PROPI


Barcelona, 29 de febrer de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una altra sessió mensual d'El Mirador, que ha posat la seva mirada en l’impacte que té la Intel·ligència Artificial (IA) en el món laboral del màrqueting i la comunicació.


Sota el títol “Beneficiats i damnificats per la IA en màrqueting i comunicació” el debat ha estat moderat per Andrés Navarro, Managing Partner de BeRepublic Media i membre de la Comissió de Suport de la Junta de Govern del Col·legi; i han participat Javier Oliver Moll, fundador i CEO de Tyris Software i AI & BI expert; Diana Núñez Morales, co-Founder i Creative Director de theClueless; i Ramon Castillo, AI Creator.


Javier Oliver, ha començat la seva intervenció destacant la importància de les dades, les quals són un passiu que es converteixen en un actiu per la informació que contenen. Avui en dia les dades ja estan dirigint moltes empreses, per tant, és fonamental exprimir tota la informació de valor possible, com ara els continguts i comportaments dels usuaris de les xarxes socials. Per assolir aquest objectiu, per les marques és molt important treballar amb plataformes que els facilitin aquesta informació de manera ràpida i fàcil d’identificar.


Per la seva banda, Diana Nuñez, ha iniciat la seva ponència ressaltant el desenvolupament que està tenint tot allò que és virtual, fins arribar a un punt que es fa complicat diferenciar el que és real i el que no, com per exemple, les models que fan de IA Influencers. També ha destacat l’oportunitat de reducció de despesa que la IA significa per a les marques, les quals poden gaudir de facilitat per a fer canvis, reduir recursos humans o temps per a dur a terme els projectes. Addicionalment, ha comentat que algunes empreses comencen a demanar la creació de models com a imatge representativa corporativa. D’altra banda, ha destacat que hi ha Influencers que estan creant els seus propis clons virtuals per potenciar els seus fins publicitaris.


En la darrera intervenció, Ramón Castillo, ha volgut destacar que la IA sens dubte tindrà una clara incidència en la creativitat, però també ha assegurat que el talent no està en perill perquè la IA generativa no pensa ni té criteri propi. Castillo entén el rebuig generalitzat amb la IA perquè els professionals tenen por a perdre les seves feines davant aquesta revolució tecnològica, però és inevitable un procés natural de transició, com ha passat al llarg de la història amb sectors com la fotografia o automoció. Per acabar, ha incidit que en l’àmbit de la IA s’ha de regular i de solucionar aspectes com el registre de la propietat intel·lectual de la creació de peces, la qual cosa ara mateix no és possible.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies