El 2023 serà l’any de la transformació de les experiències gràcies a la Intel-ligència Artificial

El 2023 serà l’any de la transformació de les experiències gràcies a la Intel-ligència Artificial


Barcelona, 26 de gener de  2023. El Col-legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat la primera sessió de l’any d'El Mirador Indiscret al Palau Robert de Barcelona, on ha posat la seva mirada a les  tendències en màrqueting  i comunicació per al 2023.

El debat ha estat moderat per Carles Ortet, co-founder i CEO a Zoopa, Smart Agency i Vicedegà d'Innovació en Continguts i Producció al Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i ha comptat amb la participació de Oscar  Peña, cap d'Innovació i tecnologia a Wunderman Thompson Espanya, Isabelle Blanc, Client Manager Insights Division a Kantar i Jordi Torrents, Strategic Planning Director a Ogilvy Barcelona.

En la seva intervenció, Oscar Peña ha presentat per primer cop a Barcelona aquest any, l'informe "The Future 100" que realitza anualment Wunderman Thompson. L'estudi destaca quatre grans tendències. La primera, “Super-self”, on la tecnologia ens canvia i potencia la nostra manera de relacionar-nos: la segona, “Pertinença”, on surt la necessitat de compartir interessos comuns en comunitats verticals davant el cansanci creixent a les xarxes socials; la tercera, “Sentir”, a través de la demanda creixent d’experiències immersives i fins i tot extremes, que faci desconectar a la gent de la seva activitat diària; i la quarta, “Actuar” on empreses i ciutadans cada vegada es comprometen més amb temes com la diversitat i la sostenibilitat.

Per la seva banda, Isabelle Blanc, ha centrat la seva intervenció en l’estudi “BrandZ” que elabora anualment la companyia Kantar, i en quines són les palanques que les empreses necessitaran per adaptar-se a aquest 2023. L'informe destaca que vivim un context de paradoxa de la por, amb una gran incertesa però amb una tendència a l'optimisme. Els consumidors estan cada cop més interessats en les accions de consum que aporten valor a través de les experiències i la tecnologia. “BrandZ” distingeix tres elements que poden potenciar aquesta experiència de marca: la personalització, la reputació així com la confiança. Finalment, les quatre palanques clau que subraya l'informe, són apostar per la diferenciació, fomentar l'afinitat, la innovació i la sostenibilitat.

En la darrera intervenció, Jordi Torrents ha compartit reflexions sobre l'impacte que tenen les tecnologies en les propostes de valor de les empreses. Parla de l'existència d'un canvi en l'esquema habitual de proposta de valor de les marques. També destaca la tendència cap a una democratització de la intel·ligència artificial, encara més potent durant el 2023 i com les marques hauran d'adaptar-la per a crear oportunitats. Podem utilitzar la IA per generar contingut i una major personalització dels entorns de compra. Alhora la substitució laboral relacionada amb la IA tot i que no es preveu, subsita por.

La IA “ens dóna superpoders” perquè ha de ser un multiplicador dels actius de les marques per respondre a insights dels públics objectius. El 2023 serà l’any de la transformació de les experiències gràcies a la Intel-ligència Artificial.

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies