Comunicat sobre el conflicte Rússia/Ucraïna

Josep Espín,

Comunicat sobre el conflicte Rússia/Ucraïna


Comunicat del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya sobre les conseqüències del conflicte Rússia/Ucraïna en el sector professional.  

Barcelona, 26 de febrer de 2022. En relació amb el conflicte bèl·lic iniciat entre Rússia i Ucraïna i les conseqüències directes que aquest fet té sobre el sector professional, la Junta del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya vol expressar: D'una banda, la condemna de tot tipus de violència, guerra i vulneració dels drets humans. No només generen un fort impacte sobre les persones que viuen en els països en conflicte, sinó que també ho fan mundialment. Aquest clima d’alerta i incertesa que estem vivint pot tenir conseqüències a nivell econòmic a Catalunya i al món, en un moment delicat després de dos anys de pandèmia. En un context de màxima tensió i bel·licisme, amb continguts que omplen tots els mitjans de comunicació i les xarxes socials, les marques es veuen interpel·lades a adaptar-se al moment, sovint contenint les seves inversions i activitats de màrqueting i comunicació local i internacional, tant per responsabilitat social com per desconfiança. Malauradament, aquest conflicte ja ha començat a generar problemes i accelerar la presa de decisions impulsives al voltant de les marques i els seus patrocinis, alguns dels quals ja s’estan cancel·lant en el món de l’esport, en concret en equips de futbol o de Fórmula 1. Des del Col·legi anirem seguint puntualment les implicacions que se’n vagin derivant i informant d’aquelles que ens puguin afectar més directament en els nostres àmbits d’actuació i territori. D’altra banda, i en aquest sentit, volem posar en valor la necessitat que la informació provingui de fonts contrastades per tal de garantir la veracitat i l’actualitat reals dels continguts que es publiquen principalment a través de les xarxes socials. Els mitjans de comunicació juguen un paper clau a l’hora de facilitar a la ciutadania la possibilitat de fer un seguiment de qualitat de l’actualitat informativa. En aquest sentit, és previsible que el consum de xarxes digitals torni a créixer de manera exponencial com a conseqüència del seguiment del conflicte i també, en conseqüència, augmenti la intoxicació informativa. Per últim volem constatar que el sector del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions públiques es troba en un moment de recuperació i de transformació a conseqüència de la pandèmia de COVID-19 que es podria veure estroncat per aquest conflicte geopolític, per la qual cosa -i, en primer lloc, per raons humanitàries de la població directament afectada- desitgem que s’acabi el més aviat i que s’evitin més conseqüències negatives per al nostre sector i l’economia del país.  
 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies