#10. Continguts col·laboratius

Josep Espín,

#10. Continguts col·laboratius


#10. Continguts col·laboratius: el poder de la co-creació a l'era digital Dijous, 22 de febrer de 2018 a les 09.00 h  Check-in d’assistents de 08.30 a 09.00 h. L'acte finalitza a les 10.30 h. Palau Robert (Pg. de Gràcia, 107. Barcelona) Pots confirmar la teva assistència en aquest enllaç

Els primers anys de la revolució digital van acabar, entre d'altres, amb el monopoli en la creació de continguts. Mitjans de comunicació, publicacions especialitzades, marques, van haver d’assumir que qualsevol usuari des de qualsevol racó del planeta podia generar i compartir continguts amb una audiència global. 

Però una realitat cada cop més interconnectada ha afavorit l'irupció del fenómen de la co-creació. Del contingut que pot ser creat per qualsevol, al contingut creat per tots. Explotat inicialment per wikis, fòrums i comunitats online, no va trigar en despertar l’interés de plataformes tecnològiques, mitjans de comunicació i marques. Alguns d'aquests actors han entès en els darrers anys la potencialitat d’aquest fenomen, i han desenvolupat estratègies i entorns digitals per a fomentar les dinàmiques col·laboratives en la creació de continguts.

El 22 de febrer coneixerem com es conformen les comunitats, quins factors potencien les dinàmiques col·laboratives entre usuaris i com poden aprofitar les marques les potencialitat d'aquesta nova era de la co-creació.

Per això comptarem amb Maties Ramos,  Insight Manager a Acceso com a moderador, Àlex Hinojo, director d’Amical Wikimedia, Jose J. Priego, director de Vídeo Màrqueting a Easypromos i Alberto Alcántara,  meteorologia a TVC.

    Àlex Hinojo (@AlexHinojo)

Àlex Hinojo, es defineix a ell mateix com “activista pel coneixement lliure i pels drets digitals”. Està especialitzat en la divulgació cultural a la xarxa mitjançant plataformes obertes, especialment la Viquipèdia.

Actualment, és director d’Amical Wikimedia, una organització independent sense ànim de lucre que promou la Viquipèdia, el coneixement lliure en català i la cultura catalana dins i fora de la xarxa. També és cofundador del projecte ‘dretsdigitals’, en el qual es defensen els drets humans a l’entorn digital. A més, participa en els projectes de la Fundació Wikimedia, impulsant la iniciativa Glam-Wiki i el Portal d’Educació.

Diplomat en Ciències Empresarials per la UAB i la UOC, posteriorment va cursar un postgrau de gestió cultural a la UB i un altre de museologia a la UPF.

  jj-priego-rodona     Jose J. Priego (@JoseJPriego)

Jose J. Priego és director de Vídeo Màrqueting a Easypromos. Està especialitzat en gestionar canals de YouTube, tant per a empreses, com per a canals propis, amb més de 120.000 subscriptors.

Anteriorment, JJ Priego ha estat el CEO i CMO de vàries companyies dedicades al Marketing Digital, desenvolupament d'Apps i creació de continguts.

És docent a 3 universitats (Euncet Business School, UOC i UVI) i coordinador en el Màster universitari en Direcció de Marketing a la Euncet/UPC.

És llicenciat en Comunicació Audiovisual i diplomat en Ciències Empresarials.

  tercer-poonent Alberto Alcántara (@alcantara_alb)

Alberto Alcántara ha desenvolupat la totalitat de la seva carrera professional en l’àmbit de la meteorologia. Va ser meteoròleg i conductor al Canal Méteo de la plataforma Canal Satélite Digital entre 1997 i 2010. Tot seguit es va incorporar a la secció de meteorologia de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).

La seva funció principal és la generació de contingut meteorològic per al portal del Temps de la CCMA i la difusió per xarxes socials.

En les seves hores lliures exerceix de cinèfil a Especialistamike.com i Ràdio Ciutat Vella. És llicenciat en Ciencies Físiques per la Universitat de Barcelona.[:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ha celebrat el Dia de la Publicitat amb una xocolatada amb xurros i anunciant les claus dels Premis Impacte i "La Nit del Màrqueting i la Comunicació", els quals tornen a Barcelona el 3 de juliol de 2025a les 18:30 en un espai icònic del Port Vell: l’ACEx, l’antic IMAX.

Barcelona, 19 de desembre de 2024 - El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat una nova edició del Mirador dedicada al moviment BCorp, un moviment global de persones que utilitzen els negocis per generar un canvi positiu. A l’esdeveniment han participat Montse Sellarès, Head of Communications and activism a B Lab Spain; Alba Guzmán, Chief Values Officer & Co-founder en Rosaparks; Sònia Recasens, Directora d’estratègia corporativa i assumptes públics a ATREVIA; i Sílvia Rodríguez, Communication & PR Director en Vallformosa, las quals van analitzar els beneficis i els reptes de pertànyer a aquesta comunitat.

Avui s'encenen els llums de Nadal a Barcelona i el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya i Granpaso Strategy Company han presentat en la nova edició del Mirador, un estudi innovador que analitza els hàbits, costums i rituals al Nadal. En l'esdeveniment, Adrián Mediavilla, cofundador de (Granpaso) Strategy Company, ha presentat l'estudi El Nou Nadal. D’altre banda, Ruben Navarro Sanchez, VP Brand Màrqueting a Wallapop i Ion Araluce, Soci i director a Good Vibes Media, han compartit les seves conclusions, oferint una visió profunda de com estan evolucionant les tradicions i comportaments entorn d'aquesta festivitat. Tota aquesta xerrada ha estat moderada i liderada per Iolanda Casalà Surribas Casalà, Head of Strategy a McCann Barcelona i Vicedegana de Publicitat en el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Modificar cookies