Màrqueting del bo

Josep Espín,

Màrqueting del bo


Es diu Pixie Curtis y té 10 anys. Aquesta setmana ha aparegut a no pocs mitjans de comunicació de tot el món per ser la propietària de dues empreses que facturen xifres rellevants i haver acumulat en poc temps una gran fortuna. Una d’aquestes empreses es diu Pixie’s Fidgets i després de la presentació en societat de la marca, en només 48 hores, va esgotar els joguets que ven. El primer mes ja va facturar 125.000 euros. Òbviament la notícia m’ha encuriosit i m’he preguntat si l’empresari neix o es fa? Probablement hi deu haver una mica de tot, però diria que per gestionar una empresa és imprescindible tenir coneixements mínims de no poques àrees funcionals i, probablement, una nena de 10 anys no ha tingut encara la possibilitat d’endinsar-se en el món comercial, ni el de producció, ni el de les finances,... Com s’ho fa doncs la Pixie? Qui hi ha darrere seu? Doncs la Roxi Jacenko, la seva mare, directora d’una important empresa de relacions públiques a Sidney. La Roxi és la que té tots aquests coneixements necessaris per a tirar endavant una empresa. De fet, aquests coneixements deuen ser molt bons doncs Pixie’s Bows, l’altra empresa “de la Pixie” que fa accessoris pels cabells, la va crear la seva mare quan ella era només un nadó. La Roxi diu a les entrevistes que li fan que la seva filla té un “important impuls com a emprenedora”, però la idea del primer negoci va ser seva. La idea del segon negoci també va ser seva. Utilitza, en el sentit que li voleu donar a la paraula utilitza, la seva filla per a vendre més. I la utilitza també per a que avui enlloc de parlar d’un altre tema rellevant del món de l’empresa, estiguem parlant d’elles dues. De la Pixie i la Roxi. Deu ser perquè sense ni adonar- nos-en han llançat una campanya d’àmbit mundial per a vendre més. Màrqueting del bo? Un altre dia parlem de l’ètica dels pares.
Xavier Mitjavila va iniciar la seva carrera professional a Danone on va ser Director de Màrqueting a Portugal, Itàlia, França i Espanya. Després d’aquesta etapa va arribar a Danone Itàlia com a director general. Així, Mitjavila ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en la companyia làctia abans d’entrar a JDE a l’abril de 2013. Jacobs Douwe Egberts (JDE) és una multinacional alimentària, que es defineix com “la major companyia del món dedicada únicament al cafè” i compta amb marques molt populars a Espanya, com Café Marcilla, Saimaza o càpsules de cafè L’Or i infusions com Hornimans. A JDE, Xavier Mitjavila ha estat general Manager a Espanya, Europa del Sud i després França.
Més informació a http://xaviermitjavila.com/
 [:]

Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies